Başbakan Erdoğan, Çanakkale’deydi

07 Haziran 2012

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi ve Cumhuriyet Meydanı’ndaki toplu açılış töreni için Çanakkale’ye geldi.

Başbakan Erdoğan ile beraberinde eşi Emine Erdoğan, kızı Sümeyye Erdoğan, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu da aynı uçakla Çanakkale’ye geldi.

“Ana” uçağıyla Çanakkale’ye gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ı Havaalanı’nda Vali Güngör Azim Tuna, Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Emniyet Müdürü Ali Ekber Bektaş ile Ak Parti Çanakkale milletvekilleri ve diğer kent yöneticileri karşıladı. Erdoğan, helikopterle Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nda bulunan ve açılışını yapacağı Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi’ne hareket etti.

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi Açıldı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nda inşa edilen, Kabatepe mevkisindeki Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi’nin açılışını yaptı.

Tesisin açılışında konuşan Erdoğan, “Bu projede emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. 1915’in 18 Martı’nı bugüne taşıdıkları için ve yarınlara da taşımanın, şu anda onun temellerini attığımız için mutluyuz. Kutluyorum, hayırlı olsun diliyorum” dedi.

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ise merkezde 11 gösteri salonu, birer adet de sergi ve konferans salonları bulunduğunu ifade ederek, şunları kaydetti: “En ileri teknolojileri kullanarak hazırladık. 8 lisanda tercüme var. İlk salonda Osmanlı’nın cihan harbine girişini sunuyoruz. İkinci salonda Nusret Mayın Gemisi, üçüncü salonda deniz muharebelerini anlatıyoruz. Dördüncü salonda kara muharebeleri, beşinci salonda özellikle 263 rakımlı tepede cereyan eden büyük muharebeyi anlatıyoruz. Yedinci salonda siper muharebeleri, sekizinci salonda gökkubeden bir Gelibolu gösteriyoruz. Dokuzuncu salonda ‘Çanakkale Geçilmez’i anlatıyoruz. Onuncu salonda hatıralar, onbirinci salonda da 1915 yılından günümüze Türkiye’nin durumu anlatılıyor.”

Konuşmaların ardından, Başbakan Erdoğan ile beraberindekiler, incelemelerde bulunmak için merkeze girdi. Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, son teknolojiyle donatılan tanıtım merkezi hakkında bilgi verdi.

8 bin 600 metrekarelik alan üzerine yapılan Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi’nin yaklaşık 80 milyon liraya mal edildiği ve 9 Haziran’dan itibaren kapılarını ziyaretçilerine açacağı bildirildi.

Çanakkale Merkezi ile İlçe ve Beldelerinde Toplu Açılış Gerçekleştirildi
Çanakkale merkezi ile ilçe ve beldelerinde yapılan 47 yatırımın toplu açılışını gerçekleştiren Erdoğan, bugün hizmete açtıkları Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi’nin yanında “Panorama 1915 Projesi”ni de hayata geçireceklerini bildirdi.

Toplu açılışı yapılacak tesisler hakkında bilgiler veren Erdoğan, “Tesislerin toplam tutarı 753 milyon lira. Bu yatırımların Çanakkale’ye kazandırılmasında emeği geçenleri kutluyorum. Kepez’de TOKİ tarafından yapılan konutların açılışını da bugün yapacağız. Bugün özellikle sulama tesislerinin açılışını yapıyoruz. Artık suya hasret topraklarımız, suyla buluşuyor. Topraklarımızın bereketini, üreticilerin bereketini kazandıracak sulama projesini de resmen hizmete açıyoruz. Çanakkale Boğazı, Marmara Denizi ve Ege Denizi’nde taşımacılık yapan GESTAŞ’ın beş gemisini de resmen hizmete açıyoruz. Bugün 47 eserin arasında, açılışını yaptığımız son derece anlamlı bir eser var. Eceabat’ta şehitlikte kurulan Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi’ni ziyaret ettim ve açılışını yaptık. Sizden ricam, geciktirmeden yavrularınızı yanınıza alın ve ziyaret edin. Panorama 1915’i de yapacağız. Merkez 80 milyon liraya mal oldu. Çok özelliklere sahip olan, modern bir merkez. Çanakkale’ye kazandırdığımız bu eser, farklı kazanımlarıyla sadece milletimiz değil, nesillerimiz için çok önemli. Gençlerimiz, “Biz neymişiz” diyecek. Bugün bir kez daha Çanakkale şehitlerimize Allah’tan rahmet, gazilerimize de sağlıklı ömürler niyaz ediyorum. Her yıl hassasiyet gösterdiğim şehitlik programına, yoğun programım nedeniyle katılamamıştım. Bugün tüm şehitlerimizi rahmetle anıyorum.” dedi.

Konuşmasının ardından Erdoğan, tamamlanan 47 tesisin açılışını toplu halde yaptı.

Başbakan Erdoğan, saat 17.40’da “Ana” uçağıyla, Ankara’ya hareket etmek üzere Çanakkale’den ayrıldı.