Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Bauhaus Mimarisi / Hans Engels Fotoğraf Sergisi

Bauhaus Mimarisi / Hans Engels Fotoğraf Sergisi

Mahal Sanat’ta nisan ayında başlayan Bauhaus 100. yıl etkinlikleri, Goethe Enstitüsü desteğiyle hayata geçirilen Bauhaus Mimarisi fotoğraf sergisiyle son buluyor. 4 Mayıs Cumartesi saat 18.00’de açılacak sergi, 1 Haziran 2019 tarihine kadar gezilebilir.

“Dessau’daki restore edilmiş Meisterhäuser binalarını görünce aklıma gelen şey, “Acaba başka yerlerde tanınmış Bauhaus mimarisi dışında kalan henüz tanınmamış Bauhaus mimarisi var mıdır?”, diye araştırmaktı. Çeşitli uzmanlarla yaptığım görüşmelerde o ana kadar günümüzde halen mevcut Bauhaus binalarının tümünü içeren bir kayıt bulunmadığını fark ettim ve bunun üzerine önce arşivlerde sonra seyahat ederek araştırmaya başladım. Bauhaus mimarisi kavramının tabii ki tanımlanması şart: Bu kitapta gösterilen binalar, Bauhaus’un ustaları, eğitimcileri ve öğrencilerine, ayrıca Walter Gropius’un mimarlık ofisi çalışanlarına aittir ve 1919 yılında Bauhaus’un Weimar kentinde kurulmasından 1932 yılında nasyonal-sosyalistler tarafından Dessau’da ilk kez kapatılmasına ve bir yıl sonra da Mies van der Rohe’nin müdürlüğü zamanında Berlin’de nihai olarak kapatılmasına kadar uzanan bir zaman diliminin ürünüdür. Mimari eserlerin fotoğrafını çekerken özellikle ilgimi çeken şey, zamanın ve tarihin binanın içinde ve üzerinde bıraktığı izler; inşa edenin ve içinde yaşayanların bıraktığı izlerdir. İçinde bulundukları tarihsel süreç 20li yıllardaki mimari deneylerden başlayıp Bauhaus ailesinin çoğu üyesini ve fikirlerini sürgüne gönderen nasyonal-sosyalistlerin güç ve baskı politikasına, oradan da bu mimari mirasını onlarca yıl görmezden gelen Alman Demokratik Cumhuriyeti’nin görsel sıradanlığına kadar uzanmaktadır; ne var ki Batı’da da birçok şeyin değeri bilinmemiş ve unutulup gitmiştir. Bu serginin ve kitabın amacı, tanınmış ile unutulmuş olanı, yeniden inşa edilen ile tadil edileni ya da çöküp gideni eşit biçimde belgelemek ve böylelikle kamuoyunun bilincinde Bauhaus mimarisine ait bütüncül bir tablo yaratmaktır.” – Axel Tilch

Yorumlar

Henüz yorum yok...

Sizin yorumunuz...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir