Midilli Seferleri Turizme Katkı Sağladı

10 Aralık 2018

DENTUR Avrasya Genel Müdürü Ünsal Savaş, Haziran ayı itibarı ile başladıkları Küçükkuyu-Midilli arası karşılıklı seferler ile bu yıl 12 bin civarında yolcu taşıdıklarını söyledi. Küçükkuyu Ayvacık gümrük kapısının Avrupa’ya açılan bir gümrük kapısı olduğuna dikkat çeken Ünsal Savaş, gerçekleşen seferler ile Midilli’den, Yunanistan kökenli olmakla birlikte çoğunluğu Polonyalı, Amerikalı, Hollandalı ve Alman yaklaşık 3 bin turistin bölgeye geldiğini söyledi.

DENTUR tarafından başlatılan Küçükkuyu-Midilli arası karşılıklı seferleri yürekten desteklediklerini belirten Çanakkaleli turizmciler, seferlerin yurt dışı turizm potansiyeline de çok olumlu bir katkı sağlayacağı görüşünde. 2019 yılı itibarı ile yabancı tur Operatörlerinin kataloglarına, reklamlarına bu seferlerin girdiğine dikkat çeken bölge turizmcileri, geçtiğimiz yıl Midilli’den Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının bu yıl ikiye katlanacağını düşünüyor.

3 bine yakın yabancı misafirimizi Midilli’den Türkiye’ye getirdik!
DENTUR Avrasya Genel Müdürü Ünsal Savaş yaptığı açıklamasında “Bilindiği gibi Küçükkuyu-Midilli arası seferlerimiz haziran ayı itibarı ile başladı. Küçükkuyu Ayvacık gümrük kapısı Avrupa’ya açılan bir gümrük kapımız oldu. Bu sene 12 bin civarında bir yolcu taşıdık.3 bine yakın yabancı misafirimizi Midilli’den Türkiye’ye getirdik. Bunlar aslında Yunanistan kökenli olmakla birlikte çoğunluğu Polonyalı, Amerikalı, Hollandalı ve Alman turistlerdi. Bölgeye ilgileri çok fazla. Özellikle bu sene Troya müzesinin açılmış olması, sayının daha da artacağını gösteriyor. GESTAŞ ile birlikte düzenlediğimiz seferlerimizi, arttırarak devam ettireceğiz. Bölgeden çok ciddi destek var. Otelciler Birliği, Sanayi ve Ticaret Odası, TÜRSAB sürekli destek oluyorlar. Hem tanıtımı hem de işin daha çok tutulması ve yürümesi için ellerinden geleni yapıyorlar. Bölgedeki basın mensubu arkadaşların da emekleri oldukça fazla. Kendilerine çok teşekkür ediyoruz. Sayın valimiz ve Kaymakamımızın da destekleri oldukça fazla. Önümüzdeki sene turizmin daha da iyi olacağını ön görerek, turlara talebin artacağını düşünüyoruz. Yaklaşık bir saat süren seyahat süresinin çok keyifli geçtiğini söyleyebilirim. Giderken Kadırga Koyu, Assos’u gezerek geçiyoruz. Dönüşte Molibos ve Midilli’yi gezerek geliyoruz. Turistler, yolcular sıkılmadan güzel bir seyahat geçiriyorlar. Herkesi bu turlarımıza bekliyoruz”dedi.

Seferler yurt dışı turizm potansiyeline de çok olumlu bir katkı sağlayacaktır!
Çanakkale Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği(ÇATOD) Başkanı Armağan Aydeğer, Küçükkuyu-Midilli karşılıklı seferlerini yürekten desteklediklerini belirtirken, DENTUR’a teşekkürlerini sundu. Aydeğer, “Midilli seferleri Çanakkale’nin yurt dışına açılan bir kapısıdır. Bu çerçevede DENTUR’n tüm Çanakkaleli turizmciler olarak yürekten destekliyor ve bu seferlerin başarıya ulaşması için de bizler hem Çanakkale Turistik Otelciler Derneği olarak hemde Çanakkale turizmine önem verenler olarak bu süreçte desteğimiz sonsuza kadar sağlayacağımızın sözünü veriyoruz. Özellikle Midilli-Küçükkuyu arasındaki hattın devamlılığı Çanakkale’nin başta Troya Bölgesi, Assos ve Kazdağları olmak, üzere yurt dışından gelecek olanlara önemli bir vesile olacağını düşünüyoruz. Aynı şekilde bu seferler Çanakkale’nin yurt dışı turizm potansiyeline de çok olumlu bir katkı sağlayacaktır” dedi.

2019 Yılında bu sayının katlanacağını düşünüyoruz!
TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği) Çanakkale Balıkesir Bölge Temsil Kurulu Başkanı Ahmet Çelik de yaptığı açıklamasında, bu yıl itibarı ile yabancı tur Operatörlerinin kataloglarında, reklamlarına Midilli-Küçükkuyu turlarını girdiklerini söylerken, 2019 yılında bu seferlerin sayısının geçen yılki rakamlarını katlayacağını ifade etti.

Ahmet Çelik, “Aslında Midilli-Küçükkuyu seferlerinin başlaması Türkiye’deki insanların Midilli’ye gitmesi anlamına gelmiyor. Zaten Türk halkı Yunanistan’a Yunan adaların ziyarete gidiyor. Bizim burada Çanakkaleli turizmciler olarak bir hedefimiz ve hayalimiz var. Bu da Charter Seferler ile, Paket turlar ile Midilli adasına 6 gece 7 gün, 5 gece 6 Gün şeklinde konaklama ile gelen Avrupalı misafiri Truva Antik Kentine, Assos’a ve bölgemize çekmek. Çünkü biliyoruz ki, bu insanlar 6 gün Midilli adasında kalıyorlar ve Midilli’nin karşısındaki Ayvalık hattından Türkiye’ye geçiyorlar, Bergama Antik kentini gezip geri dönüyorlar. Aslında tam da karşılarında olan Truva Antik Kentini, Assos’u, Çanakkale Şehrini, Gelibolu Yarımadası’nı, Kazdağılarını ziyaret edemeden gidiyorlar. Çünkü neden? Bütün Edremit Körfezini dolaşmak zorunda kalıyorlar ve bu nedenle de zaman yetmiyor. Yeni başlayan Küçükkuyu-Midilli seferleri ile bölgemize ciddi bir potansiyeli çekmek ile ilgili çok heyecanlıyız. Büyük Avrupalı Tur Operatörlerinin Midilli adasına getirdikleri Avrupa Ülkesi vatandaşlar bu vesile ile Çanakkale şehrini, Truva’yı gezebilecekler. Bu yıl binlerce kişi karşı taraftan bölgemize geldi. Biz bu sene bu sayının katlanacağını düşünüyoruz. Çünkü yabancı tur Operatörlerinin kataloglarında, reklamlarına bu destinasyon girmiş durumda. Dolayısı ile 2019 yılında özellikle yabancı fuarlarda Midilli feribot seferlerinin tanıtılması ile daha fazla insanın bölgenize geleceğini düşünüyoruz”diye konuştu.