Vali Tuna GESTAŞ’ın Çalışmalarını ve Planlarını Değerlendirdi

03 Ekim 2012

Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, Avşa ve Marmara adalarındaki ziyarete ilişkin açıklamalarda bulundu.

Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna ve beraberindeki Çanakkale heyeti Avşa ve Marmara adasında inceleme gezisi düzenledi. Gezi sonrasında Marmara adası iskelesinden canlı yayınına katılan Vali Tuna, gezi ile ilgili düşüncelerini paylaştı.

GESTAŞ, Avşa ve Marmara adasına da hizmet veriyor
Vali Tuna, Gestaş gemilerin sadece Çanakkale bölgesinde değil, AVşa ve Marmara adasında da kaliteli hizmet verdiğini söyledi. Vali Tuna, “Çanakkale olarak ne kadar Saroz körfezinden başlayıp bir tarafı Edremit körfezine uzanan diğer tarafı Marmara denizinde Karabiga ve Bandırma burnuna kadar uzanan bir coğrafyamız olsa da ziyaret ettiğimiz Avşa ve Marmara adaları bizim mülkü sınırlarımız dışında ama bizim Gestaş olarak hizmet verdiğimiz bir alan. Faydalı bir ziyaret olduğunu düşünüyoruz. Bu adalarda yaşayan insanların psikolojisini anlayabiliyoruz bizimde adalarımız olduğu için. Burada yaşayanların taleplerini dinleyince de bizimde halimize şükretmemiz gerektiğini düşünüyoruz. En azından bizim adalarımızda insanlar bu kadar sıkıntı çekmediğini düşünüyoruz. Ulaşım herşeyin başı bunu bir kez daha görmüş olduk. Bir yere ne kadar kolay ulaşılıyorsa oranın gelişmesi kalkınması da buna paralel oluyor. Ulaşımda sorunlar sıkıntılar varsa da o bölge belde o derece gelişemiyor geri kalıyor. Bunu gördük. Gestaş olarak belki arzu edilen kalite çok fazla verilemedi. Yapılabildiği kadar veriliyor ama yine de burada insanlar bu hizmetten 3 sene önceki aldıkları hizmete göre çok çok ziyadesiyle memnunlar. Bunu da açık bir şekilde ifade ediyorlar. Bunu duymaktan dolayı memnun olduk. Bil hale talepler var seferlerin artırılması daha kaliteli hizmet sunulması anlamında bunları değerlendireceğiz. Yeni güzergâhlar Tekirdağ tarafına belki bir açılım yapılabilir mi bu değerlendirilecek, Karabiga ile bir bağlantı yapılabilir mi bu değerlendirilecek. Yerinde bizzat yerel yöneticiler ile yapılan görüşmeler ile bizdeki izlenimler bunlar” dedi.

Gestaş kalitesini daha da artıracak
Ton Tv ve Çanakkale Web Tv ortak canlı yayınında adalara ulaşımın kalitesini daha da artıracaklarını açıklayan Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, tek sıkıntının bölgelerdeki ulaşımın sezonluk olduğunu vurguladı. Vali Tuna, “Yılın 12 ayını kapsayacak işler değil bunlar. En fazla burada 4-5 ay yaz sezonu var. Çanakkale içinde bu geçerli. Böyle bir şey için özel sektör yatırım yapmıyor. Bizim yapmamız nasıl olur bunu ayrıca değerlendirmemiz lazım. Gelen turistlerin çoğu İstanbul bölgesinden. Özel sektöre ait deniz otobüsleri de yoğun bir şekilde gün içerisinde de talebi karşılamak için çalışıyor görebildiğimiz kadar. Sezon bittiği için onlar da bunu kesmiş durumda. Burada çok fazla bir şey olduğunu düşünmüyorum. Yolcu taşımacılığı anlamında. Çünkü kış anlamında bu adaların bir cazibesi yok. Burası tamamen gördüğünüz gibi her şeyini turizme endekslemiş onun dışında bir gelir kapısı düşünmeyen bir ortam var. Eskiden burada bağcılık şarapçılık varmış ama şimdi insanlar tarımsal faaliyetleri bir kenara bırakmışlar tamamen. Her taraf otel motel apart pansiyon. Böyle olunca turizm bittiği anda sezonluk her şey bitiyor. Gördüğümüz kadarıyla insanlar bundan memnun. Bir gelir elde ediyorlar bu da bir tercihtir. Yolcu taşımacılığında şahsen bir bir sorun görmedim. Bir ihtiyaç olduğunu bilmiyorum ama onu değerlendirmek lazım. Ağır vasıtaların nakli araç taşımacılığı bu önemli insanların araçla birlikte anakaraya ulaşmalarında bir sıkıntı var. Bunu çözmek lazım. Mesafeler çok uzun burası Balıkesir’e çok uzak bir ada. Baktığımız zaman Çanakkale’ye biraz daha yakın. Bunun bir değerlendirilmesi lazım. Biliyorsunuz bizim bu adalara verdiğimiz hizmeti devletimiz destekliyor. Zararına da olsa bu hizmet veriliyor bir şekilde. Evrensel fondan karşılanıyor. Bu kapsamda bu hizmetler geliştirilebilir. Buna bir engel yok. Ama bölgedeki iki üç vilayetin yetkililerince siyasi karar mekanizmasının da bazı şeyleri değerlendirmesi lazım.” dedi.

Edremit körfezine kestirme denizyolu düşünüyoruz
Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, ağır vasıtalı araçların Çanakkale İzmir karayolunda sıkıntı yarattığını bu nedenle kestirme bir deniz yolu ulaşımı da düşündüklerini vurguladı. Vali Tuna, “Alt yapının yapılması bir kere önemli. Biz Gestaş olarak esasında taşımacılık yapıyoruz. Alt yapı yani bir iskelesinin mendireğinin yani bu tarz şeyleri bizim tabii ki kamu kaynağını kullanmamız çok zor zaten kısıtlı kaynaklar var ama Ayvacık tarafına bunu devletimiz yapacak en azından bunu biliyoruz. O yapılırsa zaten biz düşünüyorduk. Edremit körfezini kestirme bir şekilde geçecek bir alternatif güzergah bir feribot taşımacılığı düşünüyorduk. Bunun fizibiliteleri de yapılıyordu. Bu liman projesi gerçekleştirildiğinde biz bunu kısa sürede yapabiliriz diye düşünüyorum. Şimdi Gestaş gibi bir firma şu an büyük bir değer Çanakkale için önemli. En azından bir kamu şirketi olarak zarar etmeden sürdürebilmek çok önemli. Gelişmesi büyümesi lazım. Hiçbir şey durağan değil. Yoksa hizmetin kalitesinde bir takım sıkıntılar yaşanabilir. Hem de insanların beklentileri git gide artıyor. Biliyorsunuz artık karayolları kapasiteyi kaldırmıyor. Ne kadar duble yollar yapıyor olsak ta yola çıktığımız zaman onu da görüyoruz duble yollarında taşıyamayacağı kapasiteler oluyor. Sürekli ağır vasıtalar çok büyük yer işkal ediyor. Körfez de bizim için çok önemli biliyorsunuz. Bizim turizm güzergâhı olarak çok büyük tehlike arz ediyor büyük vasıtalar. Yollar kaldırmıyor bunları bir şekilde baypasla denizden taşıma memleketin hayrına yapılacak bir iş diye düşünüyoruz. O yüzden o projeyi önemsiyoruz. Projenin tutacağını karlı olacağını düşünüyoruz” dedi.

Limni’ye ulaşım için potansiyel lazım
Çanakkale Limni arası yapılması planlanan deniz seferlerinin şu anda bekletildiğini söyleyen Çanakkale Valisi Güngör Azim Tuna, iki ülke arası deniz seferleri için talep olması gerektiğini, müşteri olmadan yapılacak olan seferin Gestaş’ı zarara uğratacağına dikkati çekti. Vali Tuna, “Limni uluslararası bir taşımacılık. Bu iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesine paralel olarak değerlendirilmesi lazım. Limni ‘ye ziyaretler yapıldı. Onlarda bundan memnun oluyorlar. Daha çok insan gelmesini arzu ediyorlar ama bir karşılığının olması lazım. Oradan bir geliş yok. Bu iş birazda müşteri olmasına bağlı. Bunu belki yazın belli bir sezonda oda talep olursa sürdürmek mümkün. Daha fazlası sanırım fantezi bir iş olur israf olur diye düşünüyoruz. Limni’nin cazibesi ne kadar var bunu değerlendirmek istemiyorum. Daha cazip yerler olabilir. Şu an Çanakkale’nin bulunduğu konum hacim itibariyle bu acılımı yapmak için biraz daha erken. Biraz daha büyümesi Çanakkale’nin kendi gelişimi için turizme yönelik potansiyelin değerlendirilmesi lazım. Kongre sağlık turizmi bu gibi şeyler ile kurvaziyer turizm Çanakkale geliştikçe büyüdükçe buna paralel olarak adalara yönelik seferler bizim de gelişecektir. Bunlar birbirine bağlı şeyler. Şimdi Limni için konuşmak biraz erken” dedi.

Çanakkale Medyasında bir ilk
Medya Hedef Haber Ajansı tarafından şehir dışından ilk kez gerçekleştirilen 3G canlı yayın bağlantısını Çanakkale Web Tv ve Ton Tv kesintisiz bir şekilde ekranlarına taşıyarak izleyicilerine sundu. Çanakkale dışından böyle bir görüntülü canlı yayın bağlantısı ile iki tv kuruluşu arasında canlı ortak yayının ilk kez yapıldığı kaydedildi.