Başkan Gökhan’ın Kahvehane Toplantıları Devam Ediyor

26 Kasım 2011

Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan’ın belediyenin yaptığı çalışmaları anlattığı kahvehane toplantıları devam ediyor.

Son olarak Barbaros Mahallesi’ndeki Akkoyun Kıraathanesi’nde gerçekleştirilen toplantıda bir konuşma yapan Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan yaptıkları çalışmalar hakkında vatandaşlara bilgiler vererek, “Seçildikten 2,5 yıl sonra nerdeyiz, neler yaptık üzerine bir kahve molası vererek sizlerle bir değerlendirme yapmak için buradayız. Bu toplantı Barbaros Mahallesi’ndeki 3. kahve toplantımız. 2,5 yıl neler söyledik, söylediklerimizden ne kadarını yaptık, neler yapıyoruz ve planlıyoruz bunlarla ilgili hesap vermek için geldik. Tabi ki sizlerin taleplerini, şikayetlerini, önerilerini de paylaşmak istiyoruz. Çanakkale’nin en büyük mahallesi olan Barbaros Mahallesi’nde son 10 yılda çok büyük değişiklikler oldu. Barbaros Mahallesi sürekli büyüyor ve gelişiyor. Buna paralel olarak da alt yapılar ve üst yapılar da değişiyor. Bu haliyle Barbaros Mahallesi kentimizin en gözde mahallesi olma yolunda adım adım ilerliyor. Bu bölge eski bir yerleşim alanı olduğu için alt yapı sorunlarımız var. Plaj Caddesi’nden aşağıya kadar deniz tarafının alt yapısını daha önce bitirmiştik. Bu yılbaşına kadar Türkgücü Caddesi, Plaj Sokak, Yahya Çavuş Sokak, Aziziye Caddesi’nin de alt yapısını tamamlamış olacağız. Önümüzdeki yıl da Plaj Caddesi’nden Atatürk Caddesi’ ne kadar bütün cadde ve sokakların ve Yeni Kordon’ un alt yapısını tamamlayacağız.Barbaros Mahallesi için çok önemli bir diğer yatırım olan İnönü Köprüsü’ nün ihalesini yaptık ve yılbaşında temeli atılacak. Önümüzdeki yıl bu zamanlar köprümüzün yapımı tamamlayarak kent trafiğinin rahatlaması noktasında çok önemli bir proje daha gerçekleştirilmiş olacak” dedi.

Sarıçay Rıhtımı’nın yaya köprüsünden D.S.İ’ye kadar olan kısmındaki rıhtım düzenlemesini bitirdiklerini de belirten Başkan Gökhan, “Barbaros Mahallelilerinin bir başka talebi de mevcut kordon gibi bir kordonlarının olması. Çünkü bu mahallede denize ulaşım konusunda bazı sıkıntılar var. Bu sıkıntıyı adım adım çözeceğiz. Mevcut Yeni Kordon’ un iyileştirmesini ise önümüzdeki yıl yapacağız. Tabi bu mahallenin en önemli yeşil alanı Hamidiye Tabyası’nın bulunduğu bölge. Hamidiye Tabyası, bildiğiniz gibi Kültür Bakanlığı’na devredildi ve kentlilerin kullanabileceği bir yeşil alan olarak kullanıma sunulacak. Kent genelindeki semt parklarını bir proje dahilinde iyileştiriyoruz. Barbaros Mahalllesi’ndeki parklarımızda da çalışmalar gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda metal çocuk oyun gruplarını plastik ve ahşap olanlarla değiştiriyoruz. Barbaros Mahallesi sınırları içerisinde bulunan ve yıllardır tamamlanamayan bir Engelliler Rehabilitasyon Merkezi var. Bu merkezi Belediye olarak kiraladık ve ihalesine çıkıyoruz. Önümüzdeki yıl yapımını tamamlayarak engelli hemşehrilerimizin hizmetine sunacağız.” dedi.

Başkan Gökhan, kent genelinde yürütülen çalışmalarla ilgili bilgiler verdiği konuşmasının 2. bölümünde ise, “Bu yıl özellikle Kordon’ da ve Çarşı Bölgesi’nde alt ve üst yapı çalışmalarına öncelik verdik. Kordon’daki çalışmalarımız Truva Atı’ndan İskele Meydanı’na doğru devam ediyor. İskele Meydanı’nı da yapılan çalışmalarla düzenli ve güzel bir meydan haline getireceğiz. Eski büfelerin olduğu alanda yapılacak Çanakkale Çarşısı’nın da ihalesini yaptık. Önümüzdeki yıl o da tamamlanacak. Eski Çanakkale olarak bilinen Çarşı Bölgesi’nde en son Değirmenlik Sokak’ta çalışmalarımız devam ediyor. Orayı da yılbaşına kadar bitirmeyi planlıyoruz. Böylelikle Çarşı Bölgesi’ndeki iyileştirme çalışmalarımız tamamlanmış olacak. Bunların dışında Esenler Mahallesi’nde büyük ölçüde yol ve asfaltlama çalışmalarını tamamladık. Önümüzdeki yıl Karacaören yoluna kadar açık olan 50 metrelik yol olarak da bilinen Ahmet Piriştina Caddesi’ni cezaevinin yanından Belediye Hali’nin oradaki anayola bağlama çalışmalarını gerçekleştireceğiz” şeklinde konuştu.

Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, başkan yardımcıları ve daire müdürleri ile birlikte gerçekleştirdiği bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarına kentin farklı kıraathanelerinde devam edecek.