batmanlı izciler çanakkale’de

08 Temmuz 2008

Türkiye İzcilik Federasyonu tarafından düzenlenen “Kardeşiz Projesi” kapsamında Çanakkale’ye gelen Batmanlı izciler, şehrin tarihi ve turistik yerlerini gezdi.

20 Haziran’da başlayan ve belirli periyotlarla Çanakkale’ye gelen Batmanlı izcilerin son 200 kişiden oluşan bölümü Gelibolu Yarımadası’ndaki Kabatepe’de kamp alanında konakladıktan sonra dedelerinin yıllan önce savaştıkları yerleri gezip siperlerde yattı. Sabah saatlerinde de arabalı vapurla Çanakkale’ye geçen Batmanlı izciler, Çimenlik kalesini ziyaret edip bol bol fotoğraf çekti. Yetkililer, Batman’dan Çanakkale’ye bu yıl içinde 2 bin izcinin geleceğini belirterek, “Bu proje sayesinde Gelibolu Yarımadası’ndaki Kabatepe’de kamp alanına gelen Batmanlı izcilerimiz, buradaki izcilerle kamp yapıp, Çanakkale’de savaşan dedelerinin mezarlarını ziyaret ederek tarihi yerinde görüyorlar. Bir açık hava dershanesi olan tarihi yarımadada kalan izcilerimizin burada olması bizlere mutluluk veriyor” dedi.

Bu arada bölgeye ilk kez geldiklerini belirten Batmanlı izciler ise, yıllar önce dedelerinin savaştıkları yerlerde kamp yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, “Bu bölgeyi gezerken çok uygusal anlar yaşıyoruz. Bu tür kampların artarak devam etmesini istiyoruz” dedi.

Yorumlar...
  • abdulkadir
    19/08/2009 15:01

batman valiligine ve kadir topbaş çok çok teşekkür ederim onların sayesinde istanbulu görmüş olduk

• mesut
    30/06/2009 15:50

ya bizde gittik güsell di allah razı olsun omlardan fatoş arkadaş senin yazdıklarında bire bir hak veriyorum ha amine kardeş gap ta geldi çanakaye onlarla gittim ben her biji b k.i.b

• fatoş elif
    08/06/2009 13:29

BİZDE O GEZİYE GİTMİŞTİK AMA BİZE YETERİ KADAR İLGİYİ GÖSTERMİYODULAR MOBİL HOCALARIMIZ BİZE YAKLAŞTIKLARINDA CELLAT GİBİ ÖNÜMÜZÜ KESİYORDULAR ŞEHİTLİKLERİ GEZE GEZE BİZDE AS KALA ŞEHİT OLUYORDUK AMA BU ETKİNLİK SAYESİNDE KENDİMİZİ KEŞFETTİK...

• nazlı
    20/05/2009 14:19

bende gittim bir batmanlı olarak gurur verici bir yerdi imkanımız olmadıgı için biz gidemiyorduk ama bizi okul götürdü milli egetimi teşekürlerimi sunarım emegi geçen herkeze teşekür ederim batman valisinede

• amine
    14/04/2009 15:09

slm ben amine bu gezini bidaha yapılmasını istiyorum ne olur gap ilk öğretim okulunuda götürün